Äntligen framme!

Nu har jag äntligen kommit fram till min familj och dom är jättetrevliga:) Det är extremt varmt här dygnet runt, det är en stor skillnad för mig som svensk men som tur är finns det pool och jacuzzi så det går bra:) Det är faktiskt en nödvändighet att ha det här!

Den första dagen efter att jag kom till Arizona var jag i Phoenix med alla andra utbytessudenter här i Arizona. Jag var den enda från Sverige men det var många trevliga tyskar och italienare. Vi bodde på ett hotell i Phoenix och sen dagen efter blev vi hämtade och åkte hem till våra familjer.

Resan hit var otroligt lång men den gick jättebra förutom att jag blev av med mitt bagage i Paris. Dom hade tydligen missat att ta med mitt bagage så när jag skulle hämta ut det i Los Angeles så var det borta. Igår kom äntligen allt mitt bagage så nu har jag alla mina grejjer här.

Idag började jag faktiskt längta hem väldigt mycket. Jag antar att jag nu har kommit till det som dom kallar en kulturkrock och allt annat som är nytt. Jag får bita ihop och ta en dag i taget så blir det nog bättre snart hoppas jag. Idag var jag ensam hemma några timmar på morgonen. Eftersom jag fortfarande är van med svensk tid så vaknar jag klockan 6 på morgonen! Imorse skulle min värdmamma ut och cykla med sin kompis så hon var borta i 4 timmar och då hade jag huset för mig själv. Min mamma tränar väldigt mycket och cyklar och springer varje dag. Hon går upp tidigt på morgonen så det inte blir för varmt. När hon kom hem från sin cykeltur så åkte vi och gjorde några ärenden. Senare på kvällen åkte vi hem på middag till hennes föräldrar. Det var första gången jag träffade dom och dom var jättegulliga verkligen. Imorgon ska jag faktiskt följa med dom till kyrkan, vi får se hur det blir:)

Det är jättefint här i Tucon, man ser kaktusar överallt och runt omkring är det höga berg. Landskapet är jättehäftigt. För fösta gångn i mitt liv har jag också sätt kolibris, dom flyger runt överallt:)

Jag saknar alla er där hemma!




Massa kramar







Kommentarer
Postat av: Moster

Hej Gumman!

Tänker på dig såå mycket, förstår att det kan kännas konstigt med allt nytt som du nu upplever...men som den Hanna jag känner dig så kommer du att inom kort vara inne i det nya och leva livet! Jättekramar till dig min "Skrot" från "Monamin"

2008-08-17 @ 11:48:32
Postat av: Nina

va härligt de ser ut:)

2008-08-17 @ 22:15:20
Postat av: Pappa

Hej Hanna! Mycket fint skrivet och verkligen fin blogg! Jag var ju som du vet lite skeptisk till blogg, men detta är kanon! Mycket kul att läsa. Även jag kan alltså ha fel :) Mamma hälsar!

2008-08-17 @ 22:19:19
Postat av: Laura

åh vad kul du kommer ha :) förstår att du längtar hem i början men vilken pool du har :D ha det så bra!

2008-08-18 @ 19:56:44
Postat av: elin

Hanna du verkar ju ha det jättebra! Man blir lite avundsjuk faktiskt :)

2008-08-18 @ 21:50:13
Postat av: Cia

Hannniii! Hoppas att du har det toppen! Jag saknar dig extremt mycket ska du veta! Ha det sjukligt kul nu! ;)

2008-08-19 @ 20:41:21
Postat av: Hanna

Ja visste ar det bra pappa:) Jag saknar er alla jatte jattemycket!!! men jag har det bra har:) Hoppas att ni har det jattebra dar hemma!!

Tusen kramar

2008-08-20 @ 02:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0