Jag saknar er!!

Att jag kommer ha hemlängtan var något jag var väl förberedd på innan jag åkte men att den skulle kännas såhär mycket kunde jag aldrig tro. Även fast jag bara har varit borta lite drygt en vecka så känner jag en enorm hemlängtan. Jag tror att jag nu börjar inse att jag kommer vara borta ett år... Jag saknar hela min familj och alla mina kompisar hur mycket som helst och jag tänker på er varje dag!

Just nu ligger jag i min säng och lyssnar på musik. Jag är fortfarande inne i den svenska tiden så jag har redan sovit idag fatiskt: så nu ligger jag här klarvaken. Jag har nu snart avklarat lite drygt en vecka i skolan och den veckan har varit blandad med både några roliga ögonblick men även väldigt jobbiga stunder på grund av att allt är så nytt. Jag måste fortfarande lära mig hur allt fungerar och alla regler för det är stor skillnad mot skolan hemma. Jag berättar mer sen. Idag efter skolan åkte vi hem till min "mormor och morfar" och åt middag. Det var riktigt gott faktiskt:) Jag har massa läxor varje dag vilket är ganska jobbigt. Idag har jag faktiskt inte gjort allt för jag råkade somna så det får bli imorgn bitti istället. Det går ganksa bra att hänga med i skolan faktiskt. Det svåraste är US history och American Litterature. Det är massa saker i histiorian som jag inte har hört talas om, men jag lär mig så småningom:) I American litterature är det massa svåra ord som jag inte ens vad det betyder på svenska så det är svårt att hänga med. Annars går det bra i skolan. Det roligaste är tro det eller ej faktiskt genetik. Imorgon ska jag äntligen få börja med spanskan. Jag har gått runt hela veckan och väntat på besked om jag kommer in i den klassen eller inte och nu har jag äntligen gjort det:)

Imorgon är det äntligen fredag och helg!! Det behöver jag just nu... Annars har veckan varit bra, många nya intryck och hemlängtan men den har  annars varit bra:)

Nu ska jag försöka sova för jag måste gå upp klockan halv 6 imorrn för då ringer pappa och förhoppningsvis Agnes:) Jag längtar tills jag får prata med er!!

Jag saknar er alla där hemma så otroligt mycket och jag hoppas att ni har det jättebra där hemma:)

Godnatt

Här är några foton på mitt hus:)






Kommentarer
Postat av: majsan

ÅÅh Hanna :D Jag saknar dig fett mkt! Det kommer självklart bli bättre med hemlängtan! Genetik? Det trodde jag aldrig att du skulle falla för! Själv så har man fått en ny svenska/historia-lärare som jag personligen tycker är hur läskig som helst :S Vi får höras lite mer på mejl :) Puss puss

2008-08-22 @ 15:28:47
URL: http://justafuckingblog.blogg.se/
Postat av: Hanna

Majsi!! Jag saknar dig också jättemycket! Haha nej det trodde inte jag heller:P haha oj då han/hon får du berätta mer om sen:D Ja det måste vi verkligen göra! Ha det så jättebra där hemma så länge!

<3<3

2008-08-23 @ 06:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0