Tucson, 22 augusti

Äntligen fredag och helg! En helg är precis vad jag behöver just nu efter min första vecka i skolan. Det är så mycket nya människor och nya intryck så jag blir alldeles trött:) Mitt schema har blivit ändrat idag. Det var några av mina klasser som dom var tvungna att avsluta så jag fick välja om... Jag har fortfarande kvar genitik men sen har jag äntligen börjat med spanskan:D Det är faktikt riktigt roligt! Min sista lektion är också ny, där kommer jag kunna jobba med det jag känner för och ibland även läxor så det är bra! Idag gjorde vi massa roliga namnlekar så vi skulle lära känna varandra och det var riktigt kul faktiskt:)

Min värdsyster är just nu barnvakt och jag sitter och pluggar lite. Det känns tufft att plugga på en fredag men den här helgen har vi jättemycket läxor. Det är skillnad från Sverige att här har man alltid läxor från fredag till måndag, vi har läxor varje dag! Men det går i alla fall väldigt bra att hänga med på lektionerna, faktiskt bättre än väntat:)

Imorgon hade jag tänkt ha en heldag vid poolen och plugga, det ska bli riktigt skönt!

I dag pratde jag även med Agnes och det var riktigt roligt för jag hade inte pratat med henne sen jag åkte och jag har verkligen saknat henne!!

Jag börjar komma in lite mer i rutinern här nu vilken känns bra. Nästa vecka ska jag också börja åka buss själv. Jag har hittils åkt med min värdsyster men nu är jag på egen hand eftersom hon är hos sin pappa nästa vecka. Jag undrar hur det kommer att gå:P

Nu ska jag gå och titta på några filmer som vi var och hyrde och sen blir det lite ahlgrens bilar på det:) Svenskt godis är riktigt gott jämfört med amerikanskt! Jag måste bara säga det:D

Jag kommer med fler uppdateringar om vad som har hänt efter helgen senare!

Ha det bäst så länge!!

KRAMAR

Kommentarer
Postat av: emelie

älskling!!! vilken tur att du har svenskt godis kvar annars blir de helt enkelt en vistelse till IKEA , för ikea finns väl där borta ? :)

2008-08-27 @ 18:49:08
Postat av: Hanna

Heej älsklingen min! Ja det är en riktig tur och nu väntar jag på ett paket från min familj med massa svenska tidnigar oh sånt:) IKEA finns här så jag har alltid nånstans att gå om det skulle vara så:)

Jag saknar dig!!

2008-08-28 @ 06:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0