God jul allihopa!

Jag vill önska er alla där hemma en riktigt god jul! Det känns ärligt talat inte alls som att det är julafton idag. Här firar vi ju stort imorgon istället men det kändes riktigt konstigt att vakna upp och inte springa till julstrumpan, äta tomtegröt och lyssna på "nu är det jul igen" Det var en helt vanlig dag när jag vaknade, mycket märkligt. Jag gick upp och slog in dom sista julklapparna så nu är allt klappat och klart och dom logger där nu under granen som börjar fyllas på riktigt ordentligt! Ikväll tänds det hundratals ljuslyktor längst alla gator i mitt område. Det är en tradition sen några år tillbaka. Jag ska försöka ta kort så jag kan visa er för det ska tydligen vara något alldeles speciellt! Imorgonbitti är det först en stor julfrukost följt av julklappsöppnande och sedan bär det av mot morföräldrarna för att äta jullunch. Jag ska också skypa med mamma och pappa vilket ag se fram emot enormt:D Jag har aldrig varit utan släkt och familj på julafton så därför känns det extra konstigt att dom inte är här just nu. Men det här är ett år av mitt liv, nästa jul är jag hemma igen och allt är som vanligt så det här ska bli spännande. Spänningen i huset är på topp inför morgondagen, timmarna innan det är dags för julklappsutdelning räknas ner...

Jag har faktiskt hunnit med litesvenska jultraditioner här nere också! Förra helgen bakade jag lussebullar och tro det eller ej så blev dom riktigt bra! Jag har också delat med mig av svensk traditionell julmusik, vilket uppskattades:) På köksbordet står också mitt fina änglaspel som mamma och pappa skickade:) Jag har även en julmust som väntar på mig i kylskåpet och Nyåkers pepparkakor, det ska jag unna mig ikväll. Det är ju trots allt julafton:D

Med det vill jag önska er alla en riktigt God Jul och ett Gott nytt å!!!

Kommentarer
Postat av: Pappa

God Julpå dig med syrran!!!

<3

2008-12-25 @ 10:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0