Jag lever i två världar

Nu är jag hemma igen efter en underbar vistelse uppe i Show Low. Det påminde jättemycket om Sverige och när det sen började snöa kunde jag lika gärna ha varit hemma. Där uppe är det som en helt annan värld, ingen öknen och inga palmer. Ärligt talat var det skönt att komma bort från öknen ett tag, det tar på krafterna :) Vi firade Thanks giving vilket var jättetrevligt. Det blev mycket kalkon och pumkinpie, riktigt gott :) men nu är jag också riktigt trött på det... Påväg hem stannade vi i Phoenix för att göra ett riktigt efterlängtat besök på IKEA. När jag gick in där kändes det som hemma, jag hade kommit hem. Vi gick raka vägen mot restaurangen och åt köttbullar. Jag kände mig riktigt stolt när jag fick mina köttbullar och fick se en svensk flagga i en av köttbullarna. Haha jag är riktigt svensk jag... Sen fortsatte vi och plockade på oss det ena med det andra. Mina inköp blev ett smycketräd (ihopfällbart så det gå ner i resväskan sen), sen blev det också några ramar, påslakan och marabou choklad (äfterlängtat) och sist men absolut inte minst hittade jag också julmust!! Åå va jag blev glad, jag älskar julmust! Speciellt nu när det börjar närma sig juletider då sitter en julmist aldrig fel :)

Idag har jag haft fullt upp med en massa lika saker. Jag gick för en gång skull upp tidigt imorse och pluggade, sen när jag nästan var klar pratade jag med mamma,pappa, Agnes och Maja på Skype. Like roligt som alltid! ÅÅ vad jag saknar er och jag skulle ljuga om jag sa att inte hemlängtan kom efter att vi hade lagt på, för det gjorde den! Men som vi sa, bara halva tiden kvar nu sen kommer jag hem :) Nu ska jag snart bege mig till Marlies för att spendera natten där. Det är alltid skönt att komma bort hemifrån ibland, det är så lugnt och skönt i hennes hus, här är det alltid fullt ös men det klagar jag inte alls på! Jag gillar fullt ös.

Bara två veckor till jullovet nu. Jag längtar!!

PUSSAR OCH KRAMAR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0