Veterans dag today

Idag ar det veterans day sa vi ar lediga fran skolan, tack och lov for den dar helgen rackte inte till. For er som inte vet ar Veterans dag till for att hedra alla gamla millitarer som deltog i krig. Vi vill hedra dom for deras insats, hur mycket dom alskar sitt land, viljan att offra nagot for sitt land och deras mod och styrka. Nu vet ni kanske lite battre :)



Nu sitter jag hemma hos Marlies och vantar pa att bli hamtad. Klockan ar 08:06 och orsaken till att jag ar uppe sa tidigt pa en ledig dag ar for att jag namligen ska gora ett tandlakarbesok idag. Jag gillar inte tandlakare, inte alls men jag maste ga dit sa att dom kan kolla mina visdomstander. Det gor ont! Egentligen blir jag inte hamtad forran om en timma sa jag skulle ha kunnat sova mer eftersom jag ar den enda som ar vaken men min klocka ringde pa fel tid och sen kunde jag inte sova mer. Men ju mer tid att skriva har istallet:)

Igar hande det ena med det andra. Det var varldens mest onodiga skoldag igar. Har har vi inte klamdagar som i Sverige inte. Dagen gick snabbt i alla fall. Vi spelade baseball pa PE och jag tog poang, riktigt stolt eftersom jag aldrig har spelat det nagonsin forrut:) Sen blev det i alla fall lunch och Bianca delade ut klader som hon inte kunde ha langre. Efter lunchen var jag darmed tva jeans och tva trojor rikare :) Pa historian tog jag tillfallet att kolla mailen men da fick jag reda pa nagot som vande uppoch ner pa min dag. Det var en nyhet om min basta kompis borta i CA. Jag haller tummarna pa att allt kommer att bli bra till slut och det vet jag for att hon ar en sadan stark person! Jag vill inte ga in pa detaljer men efter det hade jag ingen lust att spela tennis langre sa istallet gick jag hem med underbara Marlies och kollade pa film. Det var ungefar det vi gjorde hela kvallen, med ett avbrott for Gossip girl saklart :)

Nu borjar klockan rinna ivag sa snart blir jag hamtad. Skriver mer om min dag senare.

Pussochhej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0