Storslagen halloween på gång

Nu var det ett tag sen jag skrev igen. Det får bli ändring på det, nu ska jag börja skriva lite oftare!
Mycket har i alla fall hänt den senaste tiden här borta på andra sidan jorden. Mexico förra helgen var helt underbart härligt. Jag ska definitivt tillbaka dit igen  så fort jag får tillfälle:) Vi hade hyrt ett hus som låg precis på stranden så det var kanske 10 meter ner till havet, helt underbart! Jag har verkligen längtat efter havet, det kan man lugnt påstå! Det blev långa dagar på stranden  borta i Puerto Pañasco:) En dag åkte vi in till staden som låg bara 10 minuter med bil från vårat hus. Där gick vi runt i alla små affärer som dom hade där och inhandlade det ena med det andra. Vi kom där ifrån med massa smått och gott:) På kvällarna hade vi fyrverkerier och umgicks med våra kära grannar som vi hade där nere. Det var ett gäng collegekillar från Phoenix, det var faktiskt riktigt kul! Vi hade fyrverkerier och grillade. Där satt vi på stranden tills solen började gå upp igen. Det var underbart:) Sista natten innan vi skulle åka hem blev dom rånade på alla deras saker. Det avr riktigt läskigt faktikst. Dom hade glömt att stänga bakdörren och mitt i natten vaknade dom av att ett gäng killar, kanske 3-4 stycken stod innen i deras hus. Det konstiga var att det dom tog var deras tandkräm och några kläder och sen flyttade dom deras pengar, nycklar och pass från deras väskor till ett bord mitt i rummet. Dom tog också ena killens kläder och la domi hans kompis väska, helt sjukt konstigt! På morgonen fick vi dock höra att våra andra grannar på andra sidan också hade haft besök av troligtvis samma gäng. Dom hade däremot haft otur för där hade dom tagit pengar, nycklar, deras kameror och till och med deras kläder. Dom hade också vaknat mitt i natten och sett killarna inne i deras hus så dom ringde polisen och killarna stack ganska på direkten, dock med alla deras saker. På morgonen när vi packade ut i bilen för att åka tillbaka hem kom den mexicanska polisen och vi var med om en liten biljakt men tyvärr behövde vi fortsätta vår färd så jag vet inte riktigt hur det gick med den saken... Spännande var det i alla fall:)

Som tur var låste vi våra bakdörrar så vi slapp besök av rånare, tur var väl det:) Hur som helst så hade jag en underbar vistelse i Mexico:D

Jag vill oclså ta och meddela att det nu är 3 månader sedan jag lämnade er hemma i Sverige! Jag säger det igen, tiden går sjukt fort!! Det är liksom redan november och det roliga är att jag fortfarande kan gå runt i klänning och flip flop, helt underbart om ni frågar mig :)

I morgon är det halloween och alla är förberedda till tusen. Jag själv ska vara en snöängel och hela min utfit är fixad. Jag ska ha en stor tyllkjol( liknar en ballerinakjol) , vitt linne med en vit pälsbolero och sen isblå vingar. Sen har jag även fixat en tiara och massa vitt glitter. Jag tror att det kommer att bli en succe! Bilder kommer på lördag :)

Nu ska jag göra klart mina läxor och sen ska jag förbereda min outfit för imorgon, halloween kommer garanterat att bli storslaget i år :)

Puss på er!







Kommentarer
Postat av: Cia

Gud vad härligt det låter med Mexico! Är det långt ifrån där du bor? Jag vill hälsa på deigg sötis!!!! Du komemr bli sjukt snygg tror jag!



Tänker på dig // Cia <3333

2008-10-31 @ 13:31:37
Postat av: Hanna

Det var jättehärligt:)

Det tog ungefär 4 timmar att åka ner dit med bil så det var inte så farligt:)

jaaa kom och hälsa på mig!!!! Jag saknar dig hur mycket som helst älsklingen!



<3<3<3

2008-11-01 @ 15:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0