Hur svensk kan man bli?

Det är en grå och regnig dag här i Tucson idag. Det finns inte så mycket att göra för ut vill jag inte! Min värdpappa överraskade mig precis med förslaget att baka knäckebröd, riktigt svenskt knäckebröd fråån boken som mamma och pappa skickade. Han sa att jag nu ska få bevisa hur svensk jag egentligen är. Jag har aldrig bakat knäckebröd tidigare, jag tror inte ens att mamma har det, eller? Det var i alla fall ganska lätt och gott blev det! Jag klarade provet och kan nu kalla mig för en riktig svensk och tur är väl det... Jag har även prövat på mina sushikunskaper och från nu kan jag även laga sushi. Det gjorde jag igår med min japanska granne. Det var inte så svårt som jag trodde och det blev riktigt bra! Och pappa, du som inte trodde att hemagjord sushi kunde bli bra, det ska jag ändra på när jag kommer hem:) Mina kockkunskaper har därmed förbättrats någolunda. Det enda jag int kan göra är tigerkaka, det vet du Emelie:)

Nu ska jag nog för en gång skull ta och läsa en bok. Det var inte igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0