Dogwalk in the desert

Det kändes som måndag idag pga ingen skola måndag, tisdag så jag blev riktigt glad när jag kom på att det var onsdag vilket betyder kort skoldag, early release 13:35. Skoldagen rullade på riktigt bra, nästan för bra! Jag hade inte missat mycket när jag var borta och alla var glada över att jag var tillbaka:) "Where is the swedish chick?" fick jag höra att ryktet handlade om dagarna då jag var borta. Det var kul att se S igen också! Nu känns det som vanligt i skolan:) Efter en kort och skön dag åkte Marlies, jag, johnny och Jayden först till Wallgreens för att leta färgpennor till mitt bildprojekt, sen blev det en vända till The mall för en Smoothie på Jamba Juice, min favorit är Strawberry Nirvana, den är oslagbar! Sen åkte vi hem till Marlies för lite O.C tittande, det börjar bli en vana nu. Jag hade tur och kunde få skjuss hem så jag slapp åka bussen, riktigt skönt. När jag kom hem tog mamma K.C och jag en promenad med hundarna, det var skönt att få komma ut en sväng, inte för att jag inte har varit ute men det var skönt att bara gå och prata, det är alltid trevligt. Nu har jag avslutat mitt bildpojekt och funderar på att kolla lite på American Idol, det drog igång igår faktiskt. Sen måste jag ta tag i engelskan, vi har 20 ord att kunna till imorgon, ord som jag inte ens kan på svensk, hur ska det gå... Jag måste ha hjälp, får nog ta och ringa S som kan sånt här lite bättre än mig:)

Idag trodde jag att jag skulle bli skjuten eller nått, haha nej men Marlies och jag gick hemåt mot hennes hur när en kille med en stor truck stannar och frågan om han kan få ge oss skuss, vi säger nej tack och fortsätter gå men han fortsätter att köra sakta brevid oss. Jag blev ärligt talt rädd, "Ska han ta fram sin pistol och skjuta oss här och nu????" Han fortsätter med att säga, " Men kom igen, jag slog precis vad om 10 bucks med mina kompisar om att jag kunde få ge er skjuss, gör mig en liten tjänst så jag kan behålla mina pengar" Snälla kom igen! Varför skulle vi för allt i världen göra det?! Vi har fått lära oss att det bästa är bara att ignorera och fortsätta gå men jag var helt säker på att han skulle bli arg och dra fram pistolen och skjuta oss. Men efter några minuters tjatande från hans sida gav han upp och åkte iväg... Det är inte så konstigt att jag blir rolig här där jag bor, här har alla pistoler i garderoben, läskigt men sant...

Det var dagens lilla excitement som egentligen var ganska läskigt om jag får säga det själv men slutet gott allting gott som man brukar säga:) Nu ska jag ringa S och sen pluuuuugga.

Pluggdax. Nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0