vi fick besök av danskar

Så, ännu en vecka har gått och även denna var väldigt händelserik! Tennisen började i måndags och det är hur kul som helst! Vi har inte bestämt vilka som ska spela vart än men förhoppningsvis så blir det klart nästa vecka. Träning nu varje dag men olyckligtvis skadade jag knät på träningen i onsdags. Min knäskål är på fel plats och så varje dag innan träningen blir det rehab för knät och sett har jag fått ett stöd så att knäskålen kan försöka komma tillbaka på rätt plats. Dock kommer det att ta några veckor innan det är helt bra igen...Det är segt att det skulle behöva hända just nu när säsongen precis har dragit igång. I onsdags hade skolan besök av ett dans och gymnastikgäng  och gissa vart dom var från! Danmark! Haha jag blev helt till mig och ville såklart prata med dom, och det var precis vad jag gjorde. Jag hade PE när jag fick reda på det och min lärare lät mig gå dit och prata med dom, snäll som hon är. Det kändes helt sjukt kul att prata svenska. Det är inte varje dag man kan prata svenska på Rincon High så att någon förstår vad man säger:) Det gick lätt att förstå danskan också faktiskt, nu kan mormor och mamma känna sig stolta:) Dom skulle ha ett uppträdande efter lunch under historialektionen. Dom gav mig en biljett och jag ville absolut gå. Det slutade faktiskt med att hela min klass följde med mig och idrottshallen var fylld av elever, jättekul! Dom var hur grymma som helst och jag kunde känna mig stolt som skandinav. Efteråt gick jag och min kompis fram till dom igen och började prata, eller det var jag som pratade eftersom hon såklart inte kunde förstå. Vi stod där ett långt tag tills det tillslut var dags för oss att gå tillbaka till engelska lektionen, 30 minuter försent kom jag men det var det värt! Min ursäkt var att det inte är varje dag vi har besök av skandinaver här och min lärare skrattade och allt var bra igen:) Det var en riktigt rolig dag!

Igår var jag på basket och såg Wildcats vinna mot Washington. Det var en riktigt rolig match och spännande var det också in i det minsta. Men i slutet drog Cats ifrån och vann. En riktigt bra match! Ibland ångrar jag att jag slutade spela basket, men men, man kan inte göra allt här i livet.

Nu är det äntligen helg men dock mycket läxor. Jag gör alltid det misstaget att skjuta upp allting in i minsta stund så jag får nog skylla mig lite själv att jag nu sitter här med en lång uppsats att skriva tills på måndag. På söndag är det en stor dag för oss i Arizona. Varje år är det Super Bowl, en stor fotbolls match mellan två lag, det är bara två lag som tar sig dit så i år är det mellan Phoenix cardinals och Pittsburghs Stealers. Matchen spelas i Tampa, Florida. Jag ska följa med Cassondras på ett superbowlparty så det det ska nog bli roligt! Go Cardinals!

Äntligen har värmen kommit tillbaka här. Inte för att det var kalls som hemma men det har varit ganska kyligt den senaste tiden. Nu hoppas vi alla på en vändning, kanske är det idag? Det är i alla fall varmt ute nu:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0